21 March 2015

Kill Me, Heal Me and Healer's popularity in China




tv Report - Naver: Why did China fall for 'Healer' more than 'Kill Me, Heal Me'

1. [+5962, -119] I love both dramas. Ji Sung and Ji Chang Wook are jjang

2. [+4776, -91] I love both Cha Do Hyun and Seo Jung Hoo~~ Fighting to our actors!!!!

3. [+5214, -602] Because you just can't say no to Ji Chang Wook

4. [+344, -18] Reporter.. Based on the title of your article, you're implying as if 'Healer' doesn't have the right to do better than 'Kill Me, Heal Me'. Both dramas are fun so stop with this kind of pretentious articles. 'Healer' was probably more successful there because that's the genre that they liked.. As for us, we can just watch whichever one we wanna watch so it doesn't really matter

5. [+309, -25] I enjoyed both 'Healer' and 'Kill Me, Heal Me'. This article seems to disregard 'Healer'

6. [+318, -40] 'Healer' was amazing

7. [+170, -15]  Ji Sung and Ji Chang Wook, do well. Fighting!!!

8. [+142, -7] Both actors are amazing... I still can't forget Seo Jung Hoo and Yona

9. [+66, -9] Both dramas are really good. Ji Chang Wook and Ji Sung are both handsome and good actors

10. [+69, -14] 'Kill Me, Heal Me' is touching, 'Healer' is addicting!




16 comments:

silvermaoh said...

3. [+5214, -602] Because you just can't say no to Ji Chang Wook

^Me

also

4. [+344, -18] Reporter.. Based on the title of your article, you're implying as if 'Healer' doesn't have the right to do better than 'Kill Me, Heal Me'. Both dramas are fun so stop with this kind of pretentious articles. 'Healer' was probably more successful there because that's the genre that they liked.. As for us, we can just watch whichever one we wanna watch so it doesn't really matter

silvermaoh said...

hmm i have a question when i go to the article and i organized comments by up-votes there are some high up-votes comments that didnt get translate
~about 4 between comment #3 and 4

aeterna009 said...

Both drama is good but I think the reason why they like Healer more in China is because of Ji Chang Wook. He is more popular there than Ji Sung.

For me, between both drama, Kill Me, Heal Me is better. The ratings says it all. But here in my country, I think people will watch Healer more.

KkulJaem꿀잼 said...

Is there any particular comment(s) you'd like me to translate?

silvermaoh said...

but jcw was not really popular in China before Healer
i think mix of storyline and JCW lol

silvermaoh said...

no, just curious since they werent translated but posted about the same time as the others and had high up votes
but thanks ^^ btw i love your blog <33333

juvus said...

Healer is actually showing on China's Internet, they came before the ban on Jan 1. Kill me heal me is not even showing ep yet in China. If a chinese person wants to see that show they had to bypass layers of censorship and get a VPN. It is apple and oranges.

KkulJaem꿀잼 said...

Most of the comments really just state the same opinions and I just didn't wanna be repetitive. I try to make it as diverse as possible :)

TurkishRose1 said...

Thank you for the translations, greatly and immensely appreciate all your work.

I don't like when writers on navar try to create fan wars between two different shows, that are not similar in any sense, plot wise. Both actors are astounding, but I LOVED HEALER more. But kmhm was also nice.

Stormrox said...

3. [+5214, -602] Because you just can't say no to Ji Chang Wook.
This knetz know reasons lol

ignacia eda said...

- Healer and Kill Me Heal Me is DIFFRENT GENRE - LOL -
KMHM is HUMAN drama, and Healer is ACTION drama, its like compare ROCK Song and POP song -

Hajiwonlover said...

he was though ! thanks to Empress Ki

vivi said...

hmm too many question to ask
how is that relevant? or why it need to be compared? or is that really true?
well so ...both already aired there? if not, how to know? and why we have to know?

silvermaoh said...

not that much, it just put him on the map. his popularity went crazy with Healer

Hajiwonlover said...

no he really was


maybe you didnt know but in Taiwan for exemple Empress Ki's ratings reached over 5% which is amazing since it's only the 2nd time it happened after Dae Jang Geum and in China its ratings did better than the Heirs . Actually Ji Chang Wook was already pretty popular overseas before Healer but he only became really big IN KOREA after starring in it (I know because I'm Taiwanese and Empress Ki was really the IT daebak thing a few months )


and now its popularity is out of the roof in China (and Taiwan) thanks to Healer

silvermaoh said...

i saw Empress Ki while it was broadcasting in Korea and i know about the ratings in Taiwan but I still dont think it was enough to drive Healer to be this popular. Idk in China but when Healer started out there was no international buzz about it. It was only after a couple of episodes and good word of mouth that people started watching it and going crazy over it.